DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE PRE ŠKOLSKÝ ROK 2020/2021 ZŠ SVRČINOVEC |
Počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania sa vzdelávanie v ZŠ Svrčinovec bude realizovať dištančnou formou. Pokyny pri dištančnom vzdelávaní sú vypracované podľa podmienok našich žiakov a pedagogických zamestnancov, rešpektujúc opatrenia a rozhodnutia Úradu verejného zdravotníctva SR pri ohrození verejného zdravia.
Predstavujú nadstavbu platných opatrení a budú pravidelne aktualizované.
Budeme rešpektovať a riadiť sa výstražným systémom, tzv. „semaforom“ na troch úrovniach – zelenej, oranžovej a červenej.
Zelená fázanastáva v prípade, že:
Ø v škole nie je žiaden podozrivý žiak, alebo zamestnanec;
Ø v škole je jeden alebo viac detí alebo zamestnancov podozrivých z ochorenia na COVID-19 (ani jeden žiak / zamestnanec nie je pozitívny);
Ø žiaka či zamestnanca môže určiť ako podozrivého jedine miestne príslušný RÚVZ alebo všeobecný lekár. Zákonný zástupca alebo zamestnanec oznámi po indikácii RÚVZ alebo všeobecným lekárom škole, že je u jeho dieťaťa (v prípade zákonného zástupcu) alebo uňho (v prípade zamestnanca) podozrenie na ochorenie COVID-19;
Ø škola postupuje podľa usmernenia manuálu MŠ, čaká na prípadné pokyny a poskytuje plnú súčinnosť miestne príslušnému RÚVZ.
Oranžová fáza nastáva v prípade potvrdenia ochorenia COVID-19 u žiaka alebo zamestnanca, či v prípade nariadenia RÚVZ SR. Jej cieľom pripraviť školu a žiakov na prípadnú červenú fázu.
Červená fáza nastáva pri viacerých potvrdených pozitívnych prípadoch medzi žiakmi alebo pracovníkmi, jedná sa o epidemický výskyt (priama súvislosť pozitivity s pozitívnymi žiakmi a pracovníkmi) a po nariadení RÚVZ SR.
Na základe aktuálnej fázy školy podľa „semaforu“ bude výchovno-vzdelávací proces organizovaný viacerými formami, a to:
1.PRÍPRAVA NA DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE |
1. Príprava učebných zdrojov
Učitelia:
2.Príprava žiackych skupín
Riaditeľka školy:
vzdelávanie;
3.Príprava priestorových kapacít
Riaditeľka školy:
V prípade, že nariadením karantény sa žiaci nemôžu osobne zúčastniť výchovno-vzdelávacieho procesu, môžu nastať tieto varianty vyučovania:
a) Vyučovania sa nezúčastňuje iba niekoľko jednotlivých žiakov triedy.
Opatrenie: postupuje sa analogicky, ako keď je žiak krátkodobo chorý. Pokiaľ to organizačné možnosti školy dovolia, neprítomným žiakom sa bude poskytovať študijná podpora na diaľku/po dohode s vyučujúcim/.
b) Vyučovania sa nezúčastňuje celá trieda na dobu max. 5 pracovných dní.
Opatrenie: učitelia zadajú jednorazové zadania, ktoré si po návrate do školy vyhodnotia.
c) Vyučovania sa nezúčastňuje celá trieda viac ako 5 pracovných dní.
Opatrenie: prechod na dištančné vzdelávanie.
2.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE |
Vzdelávanie dištančným spôsobom bude prebiehať formou on-line výučby. Škola prispôsobí dištančné vyučovanie individuálnym podmienkam jednotlivých žiakov/ nároky na technické vybavenie žiakov, na kvalitu internetového pripojenia, na časovú flexibilitu žiakov a ich rodín, zdieľanie počítača v určenom čase, atď.).
V on-line výučbe budú realizované:
· on-line hodiny pomocou videokonferencií v MS Teams/ dochádza k priamemu stretnutiu učiteľa so žiakmi vo virtuálom priestore/ sú vyznačené v rozvrhoch hodín zostavených pre jednotlivé triedy/,
· počas ostatných hodín rozvrhu budú vyučujúci k dispozícii pre konzultácie a individuálnu pomoc žiakom, ktorí pri vypracovávaní úloh a zadaní z daného predmetu potrebujú vysvetlenie učiteľa, spätnú väzbu.
Usmernenie pre žiakov. |
Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej
komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
1. Komunikácia výlučne
§ prostredníctvom edukačného portálu EduPage,
§ prostredníctvom MS Teams.
2. Rozvrh
§ žiaci sa zúčastňujú triednych /skupinových on-line hodín podľa rozvrhu (v MS Teams), komunikujú s učiteľom,
§ v prípade offline si zaistia materiály k výučbe u vyučujúceho daného predmetu,
§ plnia zadané úlohy v termínoch stanovených vyučujúcim.
3. Čas
§ pripravujú sa formou samoštúdia podľa zaslaných materiálov a ďalších zdrojov,
§ žiak alebo rodič informuje svojho triedneho učiteľa o PN a iných dôvodoch, ktoré
žiakovi bránia zúčastňovať sa dištančného vzdelávania/platí ospravedlňovanie ako v čase prezenčného vzdelávania/.
4. Príprava na vyučovanie
§ tak ako je dôležitá príprava na hodiny keď je vzdelávanie prezenčné, rovnako je
dôležitá príprava aj na tie hodiny, ktoré prebiehajú on-line,
§ opakovanie učiva - po hodine je dôležité zopakovať si, o čom ste sa s učiteľom
rozprávali,
§ účasť na on-line hodine je povinná rovnako ako v škole; nepripojenie sa k on-line prenosu bude považované za absenciu, pokiaľ so žiakom či jeho zákonným zástupcom nebude individuálne dohodnutý iný spôsob zapojenia.
5. Správanie počas on-line hodiny
Pravidlá on-line hodín:
udržiavanie vzťahov medzi spolužiakmi), kameru nevypínaj;
hodiny bez vyzvania učiteľa;
· zapájaj sa do priebehu hodiny – odpovedaj na otázky učiteľa;
· ak niečomu nerozumieš, neboj sa opýtať učiteľa!
Usmernenie pre rodiča |
1. Podpora
hodiny všetkých detí a tiež čas, ktorý potrebujú venovať samostatnej príprave a relaxu;
2. Informovanosť, komunikácia
zúčastňovať sa dištančného vzdelávania/ elektronické ospravedlňovanie cez EduPage/.
Usmernenie pre učiteľov |
1.Tímové riešenie krízovej situácie
§ s kolegami koordinovať množstvo zadávaných úloh jednotlivým triedam,
§ spoločne stanoviť pravidlá fungovania v on-line prostredí pre žiakov,
§ spoločne so zákonným zástupcom nájsť najvhodnejší spôsob, ako sprístupniť žiakovi dištančné vzdelávanie,
§ zdieľať s kolegami svoje testy v EduPage.
2. Technické vybavenie
§ v prípade potreby informovať sa o zapožičaní notebooku alebo tabletu.
3.Komunikácia
4. Vysvetlenie pravidiel žiakom a rodičom
5. Prispôsobiť metodické postupy on-line vyučovaniu
portálov, na ktorých sa dohodnú jednotlivé predmetové komisie (využívať vzdelávacie portály, ktoré poskytujú žiakovi okamžitú spätnú väzbu , prípadne prehľad úspešnosti žiaka v preberanej téme),
POKYNY PRE VZDELÁVANIE ŽIAKOV |
1.Vymedzenie vzdelávacích obsahov
Počas červenej fázy sa obsah vzdelávania pre dištančnú formu výučby vymedzuje tak, že sa určujú:
• Hlavné vzdelávacie oblasti, ktorými sú:
• Jazyk a komunikácia
• Matematika a práca s informáciami
• Človek a spoločnosť
• Človek a príroda
• Komplementárne vzdelávacie oblasti, ktorými sú:
• Človek a hodnoty
• Človek a svet práce
• Umenie a kultúra
• Zdravie a pohyb
2.Vyučovanie
3.Rozvrh pre dištančnú formu vzdelávania
Rozsah výučby sa stanovuje na základe indikatívnej týždennej záťaže žiakov počas dištančného
vzdelávania.
Rozsah hodín výučby v ročníku:
5. 12 h/týždenne
6. – 9. 15 h/týždenne
Indikatívna záťaž žiakov počas dištančného vzdelávania v sebe zahŕňa všetky povinné vzdelávacie aktivity žiakov (čas strávený on-line vyučovaním, resp. inou formou vyučovania; čas, potrebnýna vypracovanie úloh, ktoré sú zadávané či distribuované žiakom počas on-line vyučovania, telefonicky, e-mailom alebo v papierovej forme; čas, strávený samoštúdiom).
3. CELÉ TRIEDY V DOMÁCEJ IZOLÁCII NA 14 A VIAC DNÍ (karanténa nariadená RÚVZ)
|
Zatvorenie triedy 1. stupňa
Prvých 5 dní dištančného vzdelávania:
1. prvý deň dištančnej výučby triedny učiteľ kontaktuje on-line žiakov pomocou EduPage prípadne MS Teams, podá základné informácie k organizácii dištančnej výučby,
2. vzdelávame pomocou on-line platforiem , úlohy a aktivity z hlavných vzdelávacích oblastí budú zasielané triednym učiteľom jedenkrát v týždni, a to na druhý deň v rozmedzí medzi 9 – 12 hod. / je dôležité zvážiť množstvo, presne určiť termín dodania, spätná väzba/;
3. komunikácia s rodičmi, žiakmi – prostredníctvom Edupage;
4. on-line triednické hodiny prostredníctvom MS Teams;
po 5. dni do ukončenia karantény/domácej izolácie/ – pokračuje dištančné vzdelávanie a :
1. postupujeme podľa rozvrhu;
2. popri on-line platformách sa realizuje aj on-line vyučovacia hodina : 2 – 4-krát týždenne prostredníctvom MS Teams;
3. piatok konzultačný deň pre žiakov a rodičov – neposielať zadania.
Zatvorenie triedy 2. stupňa
Prvých 5 dní dištančného vzdelávania:
1. prvý deň dištančnej výučby triedny učiteľ kontaktuje on-line žiakov pomocou EduPage prípadne MS Teams, podá základné informácie k organizácii dištančnej výučby,
2.vzdelávame pomocou on-line platforiem , úlohy a aktivity z hlavných vzdelávacích oblastí budú podľa časovej dotácie predmetu zasielané vyučujúcimi jednotlivých predmetov jedenkrát v týždni, a to na druhý deň zatvorenia triedy/školy/ v rozmedzí medzi 9 – 12 hod. / je dôležité zvážiť množstvo, presne určiť termín dodania, spätná väzba/;
3. komunikácia s rodičmi, žiakmi – prostredníctvom EduPage,
4. on-line triednické hodiny prostredníctvom MS Teams/ TU určí hodinu a deň/
po 5. dni dištančného vzdelávania do ukončenia karantény/domácej izolácie/ :
§ triednická hodina – 1x týždenne /triedny učiteľ/
§ slovenský jazyk a literatúra – 1 až 2xtýždenne/ podľa potreby rozhodne vyučujúci slovenského jazyka/
§ anglický jazyk – 1x týždenne/ vyučujúci anglického jazyka/
§ matematika – 1 až 2x týždenne/ podľa potreby rozhodne vyučujúci matematiky/
§ ďalšie predmety – 1x týždenne – dobrovoľné /po rozhodnutí vyučujúcich daných predmetov/;
§ 1 -2 hodinová dotácia predmetu : 1xtýždenne v rozmedzí medzi 9:00 – 12:00 hod./pondelok/
§ 3 hodinové predmety(MAT, SJL) – 2xtýždenne /pondelok, utorok/ od 9:00 – do 12:00 hod.
4. každý pedagogický zamestnanec bude mať vyhradený konkrétny čas na konzultácie pre zákonných zástupcov a žiakov.
Vypracovala: Mgr. Žiaková M.