Zásady hodnotenia žiakov školy na základe Usmernenia na hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie, spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020.
Riaditeľka Základnej školy vo Svrčinovci oznamuje, že niektoré predmety na 1. aj 2. stupni nebudú v záverečnom hodnotení šk. roku 2019/2020 klasifikované známkou, ale slovom „absolvoval/ neabsolvoval.“ Týka sa to týchto predmetov:
1. stupeň: aktívne čítanie, hravé čítanie, telesná a športová výchova, výtvarná výchova, informatika, pracovné vyučovanie, hudobná výchova, etická a náboženská výchova;
2.stupeň: telesná a športová výchova, informatika, technika, etická a náboženská výchova, hudobná výchova, výtvarná výchova, občianska náuka, tvorba životného prostredia, florbal.
Podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele predmetu kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou.
V prvom ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie realizuje formou slovného hodnotenia.
Ostatné hlavné predmety na 1. a 2. stupni budú klasifikovane podľa Metodického pokynu č.22 /2011 na hodnotenie žiakov základnej školy. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.