Milí žiaci,
naša škola je zapojená do projektu Zelených škôl.
Jedným z krokov projektu je vypracovanie Eko-kódexu školy, ktorý bude stanovovať princípy správania žiakov a dopelých, vštepovať vedomie zodpovednosti, vyvolá potrebu premýšľať o svojich skutkoch a bude rozvíjať osobnosť žiaka.
Dúfame, že sa nám to podarí, že splní svoju úlohu.
O čo vlastne ide? Čo nás všetkých čaká?
Každá trieda sa bude podieľať na tvorbe textu Eko-kódexu. Žiaci navrhnú body (aspoň 3), podľa ktorých sa chcú a budú v budúcnosti správať a budú tieto body dodržiavať.
Napr.:
- zásadne odmietam a odsudzujem ľahostajnosť a vandalizmus,
- skrášľujem svoje okolie,
- zbieram a triedim odpad doma a v škole,
- šetrím vodou,
- zapájam sa do prírodovedných, výtvarných a literárnych súťaží,
- vyhýbam sa hluku a nerobím hluk…
Náš Eko-kódex bude schválený na zasadnutí Kolégia Zelenej školy, výtvarne spracovaný ako veľký plagát a vyvesený vo vstupnej hale školy.
Ak máte nápad, akú by mal výtvarnú podobu náš plagát, neváhajte, o návrhu informujte tr. učiteľku, tr. učiteľa alebo p. uč. Moravcovú, p. uč. Kullovú M.
Kolégium Zelenej školy
Mgr. D. Moravcová – koordinátor EV
1. Mgr. M. Kullová - učiteľka
2. Mgr. A. Kullová – učiteľka
3. Mgr. R. Kulla – učiteľ
4. Mgr. J. Kupková - učiteľka
5. Zdena Zvardoňová – vedúca ŠJ
6. K. Hargaš – žiak
7. D. Rippl – žiak
8. P. Poláček – žiak
9. M. Svancár – žiak
9. S. Mackovčáková – žiačka
11. A. Ivaničová – žiačka
12. p. Krehlík
Širšie Kolégium Zelenej školy
Mgr. G. Prašilová – učiteľka
Mgr. L. Michaliková – učiteľka
L. Korytová 6. A
E. Lašová 6. A
Z. Gschillová 6. A
A. Svancárová 6. A
D. Svancár 6. A
T. Grochalová 7. A
S. Vršková 7. A
Z. Krišicová 7. A
K. Macková 7. A
P. Šimašek 5. B
F. Birtus 5. B
M. Dej 5. B
Pravidlá kolégia
1. Kolegium sa stretáva pravidelne jedenkrát za 3 týždne vždy vo štvrtok o 13.30 hodine v 1. B triede
2. Na stretnutia kolégia chodíme pravidelne
3. Snažíme sa byť aktívni a užitoční
4. Členovia kolégia sú povinní informovať svojich spolužiakov o obsahu rokovaní kolégia
5. Každý člen kolégia je príkladom pre ostatných
6. Každý člen kolégia sa zapája do dobrovoľníckej práce v Zelenej škole a má právo byť morálne ocenený, prípadne symbolicky odmenený za svoju prácu
Na stretnutí Kolégia Zelenej školy 22. novembra 2012 po zverejnení auditu vo všetkých 6 oblastiach (energia, zeleň a ochrana prírody, odpad, zelené obstarávanie a úradovanie, doprava a ovzdušie, voda) členovia vybrali pre aktuálne certifikačné obdobie ako prioritnú tému Zeleň a ochrana prírody.
Smelo môžeme plniť ďalší krok programu Zelenej školy.
Naša škola sa zapojila do programu Zelená škola.
Zelená škola je certifikačno-vzdelávací program, ktorý je súčasťou celosvetovej siete Eco-School. Sme presvedčení, že o problematike životného prostredia nestačí len získavať vedomosti, ale že je zároveň nevyhnutné snažiť sa zmeniť naše konanie. Urobiť zmenu, ktorú je vidieť a cítiť.
Proces Zelenej školy je holistický a prioritne zameraný na ľudí, nie na úlohy. Zahŕňa celú školu spolu s členmi miestnej komunity a aktivuje ich participáciu - spoluúčasť na rozhodovaní a riešení vybraných problémov. Podporuje tímovú prácu a pomáha vytvárať spoločnú víziu školy, ktorá rešpektuje a prakticky chráni životné prostredie. Žiaci sú súčasťou pracovného tímu - Kolégia. Analyzujú súčasnú situáciu na škole v 6 oblastiach (voda, odpad, energia, doprava a ovzdušie, zelené obstarávanie, zeleň a ochrana prírody) a následne navrhujú zlepšenia, ktoré sa snažia pri zapojení celej školskej komunity zrealizovať. Svoje predsavzatia a prijaté princípy výtvarne vyjadrujú prostredníctvom Ekokódexu.
Zelená škola je inšpiráciou, motiváciou a prostriedkom, ktorý pomáha prirodzene prenášať teoretické vedomosti o zodpovednom prístupe k nášmu životnému prostrediu do každodenného života. Tie potom môžu byť reálnym príkladom nielen pre školskú komunitu, ale tiež pre širokú verejnosť.
Témy zelenej školy:
Zapojené školy v programe Zelená škola si na základe výsledkov environmentálneho auditu vyberú pre aktuálne certifikačné obdobie najmenej jednu z výberových tém ako prioritnú, povinnú - podľa jej obsahového zamerania škola pripraví Environmentálny akčný plán školy, obsahujúci konkrétne úlohy a aktivity na dané certifikačné obdobie (odporúča sa 2 školské roky).
Školy si môžu vybrať z nasledujúcich tém:
voda,
odpad,
energia,
doprava a ovzdušie,
zelené obstarávanie,
zeleň a ochrana prírody